Arbeidsplasser uten tariffavtale

Ikke alle medlemmer i Delta er omfattet av en tariffavtale. Det gjelder for eksempel helsesekretærer på private legekontorer og tannpleiere på private tannklinikker, men også andre yrkesgrupper i private virksomheter.
Mange som er ansatt i en privat virksomhet er usikre på hva en arbeidsavtale skal inneholde og hvilke lønns- og arbeidsvilkår som gjelder.
Delta har derfor sammen med aktuelle yrkesgrupper utarbeidet veiledende bestemmelser om viktige lønns- og arbeidsvilkår som følger av bl.a. arbeidsmiljøloven, ferieloven og lov om obligatorisk tjenestepensjon.
De veiledende bestemmelsene om handler bl a følgende temaer:
- arbeidsavtalen
- arbeidstid
- ferie
- lønn
- permisjoner
- tjenestepensjon
For helsesekretærer på private legekontorer - veiledning med forslag til arbeidsavtale

-
Medlem? Logg inn for å laste ned "Veiledende bestemmelser om lønns-og arbeidsvilkår for helsesekretærer i privat praksis"
Se også:
Har du spørsmål?
- Kontakt Helsesekretærforbundet i Delta, eller
- Delta Direkte, tlf 02125, e-post [email protected]
Arbeidsavtale for tannpleiere i privat sektor
Veiledende bestemmelser for tannpleiere i privat sektor kan fås ved henvendelse til Delta Direkte, tlf 02125, [email protected]
Delta Direkte hjelper deg
Usikker på om din arbeidsplass har tariffavtale?
Er du medlem og har spørsmål om lønns- og arbeidsvilkår eller ditt medlemskap i Delta? Kontakt våre rådgivere i Delta Direkte, alle hverdager 08-20.
- Tlf 02125
- E-post [email protected]